Συνέντευξη της Ισμήνης Παπαβλασοπούλου και bridal editorial, παραγωγή του περιοδικού Προτάσεις Γάμου 2022.

 

ΣYNENTEYΞΗ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΡΠΟΖΗΛΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΑΡΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
FASHION DIRECTOR ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΛΑΜΑΣ

Έχει περπατήσει στα πιο λαμπερά catwalks του κόσμου, έχει υπάρξει μούσα του Gaultier, ενώ έχει συνεργαστεί και με τα μεγαλύτερα brands στο χώρο της παγκόσμιας μόδας. Τα τελευταία χρόνια ζούσε στο Λος Άντζελες, επέστρεψε όμως στην Ελλάδα για να δοκιμαστεί στον χώρο της τηλεόρασης. Τώρα ανυπομονεί για τα επόμενα βήματά της -και εμείς μαζί της!

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σου με τη μόδα; Υπήρχε κάποια οικογενειακή παράδοση;  
Η μητέρα μου ήταν ένα πάρα πολύ όμορφο κορίτσι και σε μικρή ηλικία ασχολήθηκε με τον χώρο της μόδας ως μοντέλο. Βέβαια, τα βήματά της ήταν δυστυχώς πιο δειλά από τα δικά μου, -ήταν άλλωστε και άλλη εποχή τότε. Επίσης, οι γονείς μου δραστηριοποιήθηκαν για πολλά χρόνια, από τότε δηλαδή που γεννήθηκα και για μεγάλο διάστημα έπειτα, με το γυναικείο ένδυμα. Οπότε μπορούμε να πούμε πως ως παιδί μεγάλωσα μέσα σε αυτόν τον χώρο και η απόφασή μου να ασχοληθώ με το modeling ήρθε πολύ φυσικά.

     

Nυφικό W WEDDINGS

Για σένα το modeling ήταν κυρίως το όχημα για να είσαι οικονομικά ανεξάρτητη, να ταξιδέψεις, ή ήταν κυρίως το πάθος σου για τη μόδα αυτό που σε κινητοποίησε; 

Ήταν σίγουρα συνδυασμός γιατί είχα το μικρόβιο της μόδας από μικρή. Απλά, ως παιδί δεν ήξερα ακόμα με ποιο τρόπο θα βρεθώ και εγώ σε αυτό το χώρο. Θυμάμαι, όταν ήμουν στο δημοτικό ή το γυμνάσιο σκεφτόμουνα να ασχοληθώ με το σχέδιο μόδας και να εξελίξω την οικογενειακή επιχείρηση που είχαμε. Παράλληλα ήθελα πάρα πολύ να ταξιδέψω. Οπότε, με το που αποφοίτησα, και σε συνδυασμό με το modeling που είχα ήδη ξεκινήσει, ένιωσα πως άνοιξε και ο δρόμος για όλα αυτά τα ταξίδια που είχα ονειρευτεί.

Σε αντίθεση με τα πιο συμβατικά επαγγέλματα που (ειδικά αν είσαι γυναίκα!) πρέπει να ξεπεράσεις ηλικιακά την δεκαετία των 20 για να νιώσεις ότι οι γύρω σου σε παίρνουν στα σοβαρά, το modeling έχει την ιδιαιτερότητα πως ο χρόνος συχνά λειτουργεί εις βάρος σου. Είναι αυτό κάτι που σε αγχώνει;
Αυτή είναι μια δύσκολη ερώτηση. Θα σου πω με σιγουριά πως στη δεκαετία των 20 μια γυναίκα δεν νιώθει έτοιμη για πολλά πράγματα. Είναι τα χρόνια που αρχίζεις και μαθαίνεις τον κόσμο γύρω σου είτε με τη δουλειά, είτε με τις σπουδές, ή ακόμα και με τη σχέση σου. Εμείς ως μοντέλα καλούμαστε να τα κάνουμε όλα αυτά λίγο πιο γρήγορα -ή μάλλον αρκετά πιο γρήγορα και σε πιο μικρή ηλικία. Θυμάμαι τον εαυτό μου να είμαι 18 χρονών και να έχω τα δικά μου χρήματα, να είμαι ανεξάρτητη, να μπορώ δηλαδή να κάνω πράγματα που οι συμμαθητές μου δεν μπορούσαν να κάνουν. Ακόμα και αν αυτό ήταν απλά το να πάμε για φαγητό κάπου πιο ιδιαίτερα. Ταυτόχρονα η βιομηχανία της μόδας ψάχνει, ή τουλάχιστον όταν ξεκίνησα εγώ έψαχνε, το κορίτσι που είναι το νέο, το φρέσκο και που φέρνει το excitement της νεότητας. Θυμάμαι να συζητάω και με άλλες νεαρές συναδέλφους πως ήταν μια αγχωτική αντίφαση. Έπρεπε να είσαι μια σωστή επαγγελματίας, να συνεργάζεσαι με ανθρώπους του χώρου που συνήθως σε περνούσαν τουλάχιστον 15 – 20 χρόνια και είχαν μια άλλη, δική τους πορεία. Οπότε ήμασταν 18 και έπρεπε να συμπεριφερόμαστε σαν να είμαστε 30. Αλλά παράλληλα έπρεπε να δείχνουμε και αυτό που ήθελαν, δηλαδή φρέσκιες και νέες. Ήταν μια περίεργη κατάσταση και νομίζω την έχουμε περάσει σχεδόν όλα τα μοντέλα. Είναι κάτι που σε προβληματίζει, σε μπερδεύει. Νιώθεις περίεργα με τον εαυτό σου, με το σώμα σου. Τελικά τι πρέπει να κάνεις;  Από την άλλη η δεκαετία των 30 είναι μια περίοδος που η γυναίκα έχει κάπως κατασταλάξει και νιώθει πολύ πιο άνετα με το σώμα της, με το ποια είναι, ακόμα και με τους ανθρώπους γύρω της. Εμένα τουλάχιστον αυτό με έχει ηρεμήσει και σκέφτομαι πολύ διαφορετικά. Και σίγουρα δεν αγχώνομαι για την ηλικία μου.

   

Nυφικό WEDDING GLAM                                                                          Nυφικό HATZIDIMOU WEDDING DRESSES

Θεωρείς πως πλέον η μόδα διανύει μια περίοδο που η νεότητα δεν αποθεώνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στο παρελθόν; 
Ναι, πιστεύω πως πλέον δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Έχουν αλλάξει κάπως τα πρότυπα, είτε αυτό έχει να κάνει με την ηλικία, ή ακόμα και με το σώμα. Τα έχουμε δει αυτό σε μεγάλες καμπάνιες, σε περιοδικά, το έχουμε δει παντού. Και νομίζω αυτή η νέα πραγματικότητα έχει  ηρεμήσει πολλά μοντέλα, γιατί αισθάνονται πιο εντάξει με αυτό που είναι, χωρίς να νιώθουν πως πρέπει να μπουν σε κάποιο κουτάκι.

Στο κομμάτι της συνολικής αλλαγής που αναφέρεις και εσύ, θεωρείς πως τις τελευταίες δεκαετίες βιώνουμε τον λεγόμενο «εκδημοκρατισμό της μόδας», ή έστω μια μορφή επανάστασης;
Θεωρώ πως βιώνουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο για τη μόδα, που είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν. Ναι, το βλέπω και ως μια άλλη επανάσταση γιατί είναι όλα πιο έντονα. Έχουν γίνει μεγάλες και ριζικές αλλαγές σε μικρό χρονικό διάστημα. Από την πλευρά των καταναλωτών, μπορείς να παραγγείλεις και να φορέσεις ο,τι θέλεις, σε όποια γωνιά του κόσμου και αν είσαι. Ακόμα και τα μοντέλα μπορούν να ζουν στη δική τους πόλη, στη δική τους χώρα και να ταξιδεύουν, να κάνουνε δουλειές μέσα από το instagram -που έχουμε δει πάρα πολλά παιδιά να το κάνουν αυτό. Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που συμβαίνουν όλες αυτές οι αλλαγές και προσπαθούμε και εμείς να βρούμε τον δρόμο μας και τι είναι αυτό τελικά που θεωρούμε μόδα και τι είναι αυτό που αγαπάμε εν τέλει σε αυτήν. Το να μπορούμε να εξελισσόμαστε είναι κάτι πολύ σημαντικό. Βλέπουμε ανθρώπους που ήταν στον χώρο πριν 15 χρόνια και βίωναν τη δική τους δόξα και τώρα, επειδή δεν έχουν εξελιχθεί, έχουν μείνει πίσω. Ίσως αυτό οφείλεται και στη νοοτροπία του παρελθόντος που ήταν πιο αυστηρή. Τώρα είναι όλα κάπως πιο ελεύθερα.

     

Nυφικό ΡΙΑ ΑΜΑΛΘΕΙΑ                                                                             Nυφικό CREATIONS ATELIER

Η εμπειρία της τηλεόρασης πώς ήταν; Σε τρόμαξε η τόσο ξαφνική έκθεση και αναγνωρισιμότητα;  
Όχι γενικά δεν με έχει τρομάξει. Μπήκα σε όλον αυτόν τον χώρο, κάπως ήρεμα, ίσως και λίγο βλέποντας και κάνοντας. Σίγουρα γίνανε όλα πολύ γρήγορα. Έφυγα από την Αμερική και ήρθα στην Αθήνα, μέσα σε λίγες μέρες ξεκινήσαμε γυρίσματα… Οι auditions του GNTM κρατούσαν πολλές ώρες, συναντήσαμε πάρα πολύ κόσμο και μπήκα στα βαθιά κατευθείαν. Αλλά δεν με τρόμαξε γιατί μου αρέσει να μπαίνω σε διαδικασία έντονων αλλαγών και να προσπαθώ να ανταπεξέλθω.

Δουλεύοντας με τόσα νέα παιδιά, σου έδωσαν την εντύπωση πως ως γενιά έχουν έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης σε σχέση με τον δικό μας;
Η αλήθεια είναι πως οι παρέες μου εξαπλώνονται σε πολλά και διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ! Από τις συζητήσεις που έκανα τόσο με τα παιδιά του GNTM, αλλά και με άλλα μοντέλα, διαπίστωσα ότι πράγματι έχουν απόψεις που δεν θα περίμενες να τις ακούσεις από τόσο νέους ανθρώπους. Έχουν ωριμάσει μέσα σε δύσκολες συνθήκες, όπως η οικονομική κρίση ή αυτό που βιώνουμε τώρα με τον covid και έχουν αναπτύξει πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις. Υπάρχει βέβαια και το άλλο κομμάτι, το οποίο, ως γενιά, είναι κάπως χαμένη μέσα στα κινητά τους και οι γνώσεις τους σε ορισμένα ζητήματα είναι πολύ συγκεκριμένες, περιορισμένες.

     

Nυφικό EVA KRYSTEL                                                                                 Nυφικό SPOSA MODA

Φαντάζομαι θα έχεις φορέσει αρκετά νυφικά στη ζωή σου, θα ήθελα να μας δώσεις κάποιες συμβουλές για τις αναγνώστριες μας. Τι να προσέξουν στην επιλογή του νυφικού τους; 
Ναι, η αλήθεια είναι πως έχω φορέσει αρκετά. Μπορώ να πω ότι εμένα προσωπικά μου αρέσουν τα πράγματα να είναι λίγο πιο απλά, έχω φορέσει βέβαια και νυφικά πιο έντονα, με κεντήματα και διάφορα… Σίγουρα το κατάλληλο άτομο μπορεί να αναδείξει και το αντίστοιχο σχέδιο, αρκεί να είναι κάτι που ξεκάθαρα σου ταιριάζει. Δεν χρειάζεται να σκεφτείς τι είναι πιο φαντασμαγορικό. Πιο πολύ να σκεφτείς ποια είσαι εσύ! Αυτή η μέρα εκφράζει εσένα, ποια είσαι ως γυναίκα, ως άνθρωπος. Πώς νιώθεις εσύ άνετα; Γιατί νομίζω ότι όταν φοράμε κάτι που είναι 100 % για εμάς το υποστηρίζουμε πολύ καλύτερα. Νιώθουμε όμορφες, νιώθουμε άνετες, περπατάμε με άλλον αέρα και όλα γίνονται πολύ πιο απλά. Οπότε ας μην σκεφτούν τι θέλει να δει ο κόσμος που θα παρευρεθεί εκεί, ή τι έχουν δει ως τάση.  Ας επιλέξουν αυτό το νυφικό που όταν θα το φορέσουν θα νιώσουν πως είναι δικό τους, σαν να το είχαν ήδη εδώ και χρόνια.

     

Nυφικό ΝIFI PAVLIDOU P                                                                          Nυφικό STARLIT, Πέδιλο DIANA T. Handmade shoes

Φαντάζομαι πως για σένα αυτή η χρονιά ήταν αρκετά έντονη, έκανες τηλεόραση, επέστρεψες έστω και προσωρινά στην Ελλάδα. Θες να μοιραστείς μαζί μας κάποια επόμενα βήματα που έχεις σκεφτεί; 
Δεν έχω συγκεκριμένα πλάνα. Έχω βέβαια ένα ταξίδι που πρέπει να κάνω πίσω στην Αμερική γιατί έχω αφήσει τα πράγματα λίγο στη μέση. Και σε προσωπικό επίπεδο και στα επαγγελματικά. Έχω έναν αρκετά μεγάλο όγκο δουλειάς πίσω που με περιμένει. Πέρα από αυτό δεν ξέρω ποια θα είναι τα επόμενα βήματα. Είμαι σε ένα σημείο που τα βλέπω όλα πιθανά και που περιμένω το κάτι καινούργιο. Έχει ανοίξει μια νέα σελίδα. Τώρα το πού θα γίνει το επόμενο βήμα δεν το ξέρω, αλλά έτσι όπως το φαντάζομαι, νομίζω πως θα υπάρξει ένας συνδυασμός Αμερικής και Ελλάδας. Θα δούμε!

   

Nυφικό MONICA LORETTI                                                                     Nυφικό DESIGN BY NIKOS

 

Make up stylist: ΡΑΝΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗ || Hair Stylist: ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ – BECUTEE HAIR STUDIO || Βοηθός φωτογράφου: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΠΑΡΔΑΛΗΣ || Styling assistant: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΤΑΤΖΗΣ & ΑΣΤΕΡΗΣ ΓΡΟΥΣΔΑΝΗΣ || Οργάνωση παραγωγής: ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΑΝΤΙΔΟΥ || Παπούτσια: DΙΑΝΑ T. Handmade shoes